Raz, dwa, trzy… ogródek warzywny możesz wygrać właśnie Ty! 21 marca rusza III edycja ogólnopolskiej akcji „Ogródki ze smakiem”, w ramach której przedszkola w całej Polsce mogą wygrać ogródki warzywne. Inicjatorem projektu i fundatorem nagród jest szwedzka marka Electrolux.
Konkurs „Ogródki ze smakiem” kierowany jest do przedszkoli w całej Polsce. Jury konkursu wyłoni pięć przedszkoli, które otrzymają ogródki warzywne, a pięciu laureatów drugiego miejsca – mobilne miniogródki w donico-szklarniach. Nagroda główna obejmuje także eksperckie warsztaty z prowadzenia i pielęgnacji ogródka. Dwadzieścia placówek otrzyma natomiast pakiet narzędzi ogrodniczych i materiałów edukacyjnych do rozpoczęcia przygody z ogrodnictwem.
Celem konkursu i akcji „Ogródki ze smakiem” jest zachęcanie przedszkoli do zakładania ogródków, by poprzez doświadczenie dzieci mogły w nich lepiej poznawać świat natury i tym samym wypracowywać ekologiczne nawyki w przyszłości. Dwie poprzednie edycje akcji pokazały, że dzieci chętnie sięgają po warzywa i owoce, które osobiście pielęgnują. Dlatego organizatorzy akcji uważają, że ogródki warzywne to wyjątkowa forma edukacji i inspiracji zrównoważonych nawyków żywieniowych i kulinarnych wśród dzieci.
- Wypełnienie formularza zgłoszeniowego, który razem z zasadami i regulaminem konkursu dostępny jest na stronie ogrodkizesmakiem.pl
w zajęciach edukacyjnych; wskazać optymalne miejsce na terenie placówki – osoba zgłaszająca powinna przesłać co najmniej 2 zdjęcia miejsca (w tym 1 szerokie ujęcie), w którym ma być założony ogródek, oraz zapewnić bieżącą, całoroczną opiekę nad ogródkiem, w tym dostęp do wody.
- Możliwość oddawania głosów na wybrane przedszkole na stronie konkursu - głosy na ulubione przedszkole można oddawać za pośrednictwem konta na portalu Facebook. Codziennie można oddać jeden głos, zapraszając do wsparcia placówki swojego dziecka znajomych i rodzinę.
Do 17.06 będzie miał miejsce trzeci etap konkursu, czyli realizacja ogródków warzywnych i miniogródków w zwycięskich przedszkolach.

Patronem honorowym akcji jest PAN Ogród Botaniczny - Centrum Zachowania Różnorodności Biologicznej w Powsinie, partnerem merytorycznym Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego PZH – Państwowy Instytut Badawczy, a partnerami wspierającymi są Bank Żywności SOS w Warszawie, Fundacja TupTupTup, wydawnictwo Zielona Sowa oraz magazyn Bliżej Przedszkola. Po raz trzeci w promocję idei konkursu angażuje się Maja Popielarska.
*opis pochodzi od organizatora
Magazyn „Świerszczyk” poleca i zaprasza do udziału w konkursie!
Po więcej informacji zapraszamy TUTAJ.