W świecie zdominowanym przez technologię i szklane ekrany, rozwijanie kreatywności u dzieci stało się ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej. Gdy rodzice i nauczyciele starają się przygotować następną generację do wyzwań przyszłości, podstawowe aktywności, takie jak rysowanie mogą odegrać kluczową rolę w rozwijaniu umiejętności twórczych. BIC podkreśla tę myśl w swojej komunikacji w okresie back to school, zwracając uwagę na znaczenie kreatywności w edukacji i radość z zabawy w świecie niczym nieograniczonej wyobraźni.

Od kreatywności do dumy i radości
W obliczu narastającego tempa rozwoju sztucznej inteligencji i automatyzacji, kreatywność staje się jedną z najważniejszych kompetencji, którą powinny nabyć nowe generacje. Z badań wynika, że 86% dzieci z pokolenia Alfa lubi projektować i tworzyć różne rzeczy; aż 79% rodziców na całym świecie chciałoby, aby ich pociechy z większą pewnością siebie i odwagą podchodziły do zadań kreatywnych. Dlatego ambicją BIC jest edukowanie dzieci w tym zakresie, by mogły doświadczać dumy i radości z pokazywania światu tego, co myślą i tworzą. W tegorocznej kampanii BIC zaprasza wszystkich do wyruszenia do świata WOW!

Czego chcą, a czego potrzebują?
Pokolenie Alfa, nazywane także „pokoleniem ekranów”, świetnie porusza się w sieci i nie znosi nudy. Wychowane w duchu ekologii, te dzieci mają unikalne cechy i preferencje. Badania pokazują, że kupują impulsywnie, skupiając się na trendach, co ma silny wpływ na decyzje zakupowe ich rodziców. W kontekście kreatywności, ta generacja wymaga innowacyjnego podejścia, które integruje nowoczesne technologie z tradycyjnymi metodami, takimi jak nieskrępowane rysowanie.

Czy rodzice nadążają za swoimi dziećmi?
Rodzice z pokolenia Y, zwani również „milenialsami”, to w znaczącej większości zapracowane mamy zaangażowane w rodzicielstwo. Uwielbiają media społecznościowe, cenią wiedzę oraz kreatywność. Dbają o budżet i reagują na potrzeby swoich dzieci. Oprócz ceny czy promocji, zwracają uwagę na jakość produktów, takich jak przybory do kolorowania (kredki, flamastry), aby zapewnić swoim maluchom najlepsze narzędzia do wyrażania kreatywności.
Wyzwanie – jak organizować czas wolny?
Wszyscy rodzice, w pewnym momencie, stają przed tym samym dylematem: jak zorganizować dzieciom czas wolny, żeby jak najlepiej wspierać ich rozwój? To pytanie staje się szczególnie istotne w erze szybkiego tempa życia i wszechobecnej technologii. Dorośli poszukują sposobów na to, by zapewnić swoim pociechom równowagę między aktywnościami ekranowymi a twórczymi zajęciami, rozwijającymi wyobraźnię i umiejętności. Poza domem, w grupie dzieci mają wiele opcji, samodzielna zabawa w czterech ścianach jest trudniejsza… Na co warto postawić?

Moc kolorowania
Od pokoleń, najprostszym, najtańszym i powszechnie dostępnym sposobem pobudzania wyobraźni jest kolorowanie. Ołówki, kredki czy flamastry są pierwszymi narzędziami piśmienniczymi używanymi w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej! Rysowanie rozwija samodzielność i kreatywność, ćwiczy koncentrację, daje możliwość wyrażania siebie, pozwala doświadczać satysfakcji i wiary we własne możliwości. Co więcej, jest dostępne dla każdego, bez względu na status społeczny czy zasobność portfela. Narzędzia wysokiej jakości, bezpieczne, z efektem WOW, po które dziecko będzie sięgać z odwagą i radością, to klucz do sukcesu i dumy z osiąganych rezultatów.

Nowa odsłona produktów BIC z szeroką komunikacją
W nadchodzącym sezonie BIC wprowadza nową odsłonę swoich produktów do rysowania i kolorowania, która silnie wspiera rozwój kategorii. Oferta marki nadal odpowiada na oczekiwania rodziców, oferując bezpieczny i wysokiej jakości asortyment w uczciwej cenie, ale teraz zwiększa zaangażowanie dzieci. Marka zaprasza do świata WOW!, który rozwija wyobraźnię oraz inspiruje do kreatywnej nauki.


Na nowych, spójnych estetycznie opakowaniach z motywami zabawnych i inspirujących postaci wyraźnie zostały podkreślone kluczowe korzyści: długotrwałość, spieralność, wytrzymałość i fakt, że te produkty nie brudzą rąk. Radosne wzory czy drobne detale na kredkach i flamastrach wskazują na zabawę i kreatywność. Co więcej, w tym roku w ofercie pojawiła się nowość – grube, wielozadaniowe, trójkątne, łatwe do usunięcia z różnych powierzchni kredki w żywych kolorach, które jeszcze bardziej ułatwią dzieciom ich artystyczne eksploracje.

W okresie powrotu do szkoły BIC zaplanował zasięgową kampanię reklamową 360 stopni pod hasłem Wyrusz do świata WOW! Zaprasza w niej do odkrywania nowych możliwości i przygód poprzez rysowanie i twórcze zabawy.
Fot. Société BIC
Fot. Société BIC